Glavna svrha provođenja oralne higijene je sprečavanje nastajanja dentalnog plaka.

Dentalni plak je ljepljivi proziran film koji se lijepi na površine zuba, desni, protetskih nadomjestaka, pa čak i na jezik. Sadrži između ostalog razne vrste bakterija koje mogu uzrokovati nastajanje karijesa, pridonose formiranju zubnog kamenca i iniciraju upalu na zubnom mesu (gingivitis) koja dalje može da dovede do parodontalnih bolesti (parodontoze). Na našu nesreću, dentalni plak se iznova počinje formirati gotovo odmah nakon što je uklonjen, odnosno od 5 min pa maksimalno do 4 h nakon čišćenja zuba.

Međutim nije sve tako crno. Svi se ovi potencijalni problemi mogu preduhitriti. Svakodnevnim pravilnim provođenjem oralne higijene može se doskočiti ovom problemu.

Upravo Vi svojim zalaganjem direktno utičete na svoje oralno zdravlje.

Najbitnije stavke kod dobrog provođenja oralne higijene

1. Perite zube minimalno 2 puta dnevno koristeći zubnu pastu sa fluorom.
2. Svaki dan (poželjno navečer) čistite sa zubnom koncem. Bakterije i dentalni plak koje uzrokuju karijes  zaostaju u prostoru između zuba i nakon čišćenja četkicom. Mogu se odstraniti jedino zubnim koncem ili interdentalnim četkicama. Zubni konac je također koristan i kod protetskih radova gdje ga je potrebno provući između nadomjeska i zubnog mesa. Za ovakav način čišćenja potreban je poseban konac koji je u početku malo čvršći i omogućava provlačenje a u nastavku je nešto širi (radni dio) i mekši te  se tim  dijelom služi za potpuno čišćenje nedostupnih područija.
3. Pokušajte jesti izbalansiranu prehranu sa što više vlakana,i naravno izbjegavati keks,čokoladu  i sl.između obroka.
4. Posjećujte stomatologa redovno. Svakih 6 mjeseci bi trebalo proći kroz program profesionalnog čišćenja i kontrole zuba. Ako čekate da se nešto dogodi pa da posjetite stomatologa ili ako ste Vi primjetili neke promjene tada je već nažalost problem uznapredovao. Svaki eventualni problem ‘uhvaćen’ na početku je mnogo lakše i brže riješiti .